De 1.0 a 2.0

13 10 2009

Estic pràcticament segur que la majoria de vosaltres sou usuaris 2.0 de la xarxa de xarxes. No només devorem informació, sinó que en generem i la compartim.

logos

D’altra banda, els usuaris 1.0 continuen fent us de la xarxa sense aportar o compartir res. Ei, que no es pas dolent. Simplement són dos formes de veure les coses.

Wikipedia, youTube, WordPress, Blogger, Tumblr, Facebook, Twitter, MySpace o Flickr són exemples de projectes enfocats en mode 2.0 tot i que no tothom en fa un us adequat. Jo els anomeno usuaris 1.5.

Ara tothom té la possibilitat de pujar contingut a la xarxa i això és un dret. Fins aquí tot correcte. Però què passa quan el contingut generat no te cap valor? Què passa quan la informació publicada no és correcte o es publica de forma inadequada?

Us posaré alguns exemples que em molesten especialment:

  • Si bases un article del teu bloc en una entrada d’un altre l’has de citar. Si t’has documentat anomena sempre les fonts.
  • No pengis fotografies de persones sense el seu consentiment. Els meus amics saben perfectament quines fotos meves poden pujar i quines no.
  • A ningú li importa que hagis trobat una ovella negra a la teva granja de Facebook. Si fas servir aquesta mena d’aplicacions treu-ne les notificacions al mur.
  • Si em trobes pel carrer i no em saludes, perquè em busques a les xarxes socials?
  • Els comentaris a blocs i fòrums s’han de fer amb un llenguatge correcte, respectant les normes del lloc i sense faltar als seus lectors. Opinar és un dret, però fer-ho amb bones maneres és una obligació.

Internet s’està construint dia a dia i l’estem fent entre tots. Fem servir el sentit comú encara que sigui el menys comú dels sentits.

I a vosaltres quines coses us fan ràbia de l’Internet 2.0?


Accions

Information

6 responses

13 10 2009
Jordi Reche

Comparteixo la teva opinió. Amen.

13 10 2009
Afontcu

Em fa ràbia (bé, més que ràbia, em fot) que molta gent segueixi veient internet i les xarxes socials com un lloc per jugar i perdre el temps en comptes de treure’n algun profit real.

Només cal que donis un cop d’ull al milió d’avisos al Facebook de galletas de la suerte, tests de noséquè, i merdes variades.

Llavors quan els dius que fas servir Twitter es pensen que et passes el puto dia jugant a l’ordinador.

14 10 2009
Oriol

Tothom té el dret a utilitzar les xarxes socials per jugar, o per xafardejar, o pel què sigui.

Si que fa rabia que no et vulguin saludar i després t’afegeixin al facebook xD

14 10 2009
punkomatik

@Rechebloc xDDD

@Oriolfb Si jo no dic que no tinguin dret a jugar, el que dic és que no ho notifiquin als seus murs, ja que també apareixerá als murs dels seus contactes.

@Afontcu Deixa’ls, no els hi expliquis què és Twitter, que també se’l carregaran! xD

14 10 2009
Oriol

@punkomatik: Hi ha un script de greasemonkey que es diu Facebook Purity que elimina tota la porqueria de facebook😉

I de tant en tant, vaig dient d’amar-ho per no veure-ho al meu timeline🙂

14 10 2009
Karles23

Uff que cert tot el que dius!!!

A mi em fa ràbia la gent que parla de la xarxa sense conèixer-la, com el que l’altre dia escrivia al diari que twitter es xerrameca inútil, ains…

Deixa un comentari

