Facebook Vs Twitter

16 03 2009

Ja fa algun temps que veiem com projectes de “social media” són absorbits un per altres o simplement tanquen. Tant Facebook com Twitter han crescut de forma increible durant el 2008 i continuen guanyant adeptes dia a dia.

bill-twitterfon-icon-102x102 vs_logo facebook

Fins ara tots dos projectes oferien serveis, que tot i semblar similars per a alguns, eren totalment diferents. Pel que fa la meva experiència personal, Facebook es una font de correus innecessaris d’avisos d’amics que “segresten”, “envien abraçades” i altres foteses per l’estil. Utilitats? La principal es xafardejar. No té més, tot i que el tema dels aniversaris va bé…

D’altra banda, Twitter és un enllaç constant al món 2.0 tot i que com ja he comentat alguna vegada, és com tu vulguis que sigui. Si segueixes a gent que t’interessa, t’agradarà. En el meu cas segueixo a bloggers, dissenyadors, informàtics, fotògrafs i com no a alguns amics.

Deixant de banda quina de les xarxes és més útil o ens agrada més, Facebook ha canviat la pàgina d’inici i ha transformat les “murs” en una mena de Twitter. Trobo que no te gaire sentit, ja que la majoria de gent que fa servir Facebook és des d’un ordinador, i la pregunta “què estas fent?” per la seva gràcia. Els twitters en movem, i ens emportem sempre a l’ocellet blau amb nosaltres, ja sigui al mòvil o al portàtil. També tinc la sensació que no ha agradat gaire aquest canvi als “feisbuquerus”…

I vosaltres como ho veieu? Us esgota clicar 3.156.014 vegades al dia el botó “Ignora-ho”? Us passeu hores xafardejant als amics dels amics? No podeu estar més de 5 minuts sense consultar els “replies”? Creireu que Faccebook comprarà Twitter?


Accions

Information

9 responses

16 03 2009
xeotico

Si ‘Faceshit’ compra Twiter, em donaré de baixa també d’aquest😦

Facebook -i la seva política de propietat de continguts (entre d’altres coses)- sucks.
Twitter WINS.

Salut!

16 03 2009
punkomatik

Sincerament, el Carallibre encara l’aguanto, pel tema xurris, ja m’entens… però estic amb tu. Si Twitter cau en males mans tanco la barraca.

16 03 2009
Oriol

Fa un temps el van intentar comprar i, com que no se’n van sortir, doncs han fet el seu propi twitter, no té més.

L’únic que m’agrada del feisbuc són els aniversaris i la possibilitat de tenir contacte amb la gent que fa anys q l’has perdut. Així i tot, a twitter hi entro diariament i al feisbuc mensualment…

Twitter4ever!😀

16 03 2009
luigix

A mi principalment m’ha servit per retrobar velles amistats (escola i feina), i gent que feia anys que no veia, apart d’això, també n’estic fart d’anar donant-li al “ignorar” constantment.
No estic segur si es pot o no, però hi hauría d’haver-hi una opció per poder evitar que t’enviessin peticions de certs tipus !

Amb el canvi que acaben de fer, s’han volgut assemblar al twitter però amb més afegits… i personalment crec que l’han cagat. Tot i que el temps dirà…

16 03 2009
Roger - Dreadful

Mai entendré ni la comparació, ni les coses negatives que sempre es diuen. Jo actualitzo sempre Facebook des de Twitter. Dit això, aquesta és l’única comparativa que es pot fer, la dels estats. A partir d’aquí, per mi ja no tenen res a veure i és com comparar YouTube amb iChat. De les coses negatives, coi, configureu la privacitat i les notificacions i punt. Si no t’apuntes a cap aplicació/joc/xorrada, tampoc no reps res i tampoc són tants clics a ignorar, sobretot si dius a tothom que no t’apuntes a res. A Facebook pots fer moltes coses que no pots fer a Twitter però què pots fer a Twitter que no puguis fer a Facebook? Algunes, certament, però és que són dos serveis que no tenen res a veure. Per a mi Facebook és com una agenda de contactes que conec, on els puc agrupar, notificar, convidar a esdeveniments, xatejar, compartir… tot des d’un únic lloc, en català i 100% compatible Mac – Win. Encara no m’he trobat Facebook saturat però sí Twitter, del que de vegades no em sincronitza els estats per sms (no tothom te iPhone). Però cadascú és lliure de fer el que vol, com totes les coses, tot depèn de l’ús que se’n faci. Salut i perdó pel rotllo ; )

16 03 2009
punkomatik

@Roger Ni perdó ni res! Saps que aqui podràs dir sempre el que vulguis i com vulguis! xD

Aix! Com m’agrada que comenteu!

17 03 2009
Drakon

Ei! jo estic amb el Roger! són apps diferents encara que tampoc m’agradaria que Twitter fos comprat per Feisbuc. De moment Twitter no vol possar-se a la venda..

Per cert, on està la rentabilitat de Twitter? vendre estadístiques? no hi ha publicitat enlloc, no?

17 03 2009
Drakon

Per cert, si voleu que l’status del Feisbuc s’envïi al Twitter podeu fer servir fb2twitter: http://fb2twitter.com/

21 03 2009
lluiski

Crec que el facebook, com comenten es una especie d’Agenda de contactes i ja està!! i millor no barrejar els missatges del twitter i del facebook, jo abans en el meu perfil del facebook els twitter, pro en vaig cansar!!!, ara només faig servir el facebook per enviar correus i ja està!!

Deixa un comentari

